26 Eylül 2010 Pazar

Süzme Kırmızı Mercimek Çorbası

Malzemeler:
1 Su Bardağı Kırmızı Mercimek
1 Orta Boy Soğan
1 Orta Boy Patates
1 Havuç
1 Domates
1 Patlıcan
İsteğe göre az bulgur veya pirinç ben bu yaptığımda pirinç ekledim
Tuz-Nane-Fesleğen-Kırmızı-Yeşil-Beyaz Top Biber-Kırmızı Pul biber-Karabiber
Tereyağı



Kırmızı Mercimek çorbasını tarif olarak özel kılan aynı merkezden çıkarak isteğe bağlı çeşitlenebilmesi. Siz içine kemik ekleyerek et tadını sevebilir veya farklı sebze ve baharatlarla renklendirebilirsiniz. Tamamen tercihinize ve evdeki malzemelere bağlı bir durum. Ama nasıl tercih ederseniz edin "yakma durumu hariç" beğeni alan kolay kolay kimsenin hayır demediği bir çorba. Yakma durumu diyorum çünkü enteresan bir şekilde yanmaya meyil gösteren bir hali hep vardır. Karıştırmayınca çok dibini tutturdum, oradan biliyorum. :)
Eskiden mercimeklerin tane tane göründüğü zamanlar artık yok. Blender denen alet çıktı. Tüm evler restoran kıvamında süzme mercimek yapar oldu. Ama çocukluğumdan hatırlıyorum annemin el kevgiri vardı. İçinde kollu bir mekanizması olan çelikten bir kevgir. Ve annem biz seviyoruz diye binbir zahmetle çorbayı erken pişirir biraz soğuduğunda kevgirden geçirerek şimdi olduğu kadar ince kıvam olmasada süzme bir mercimek çorbası yapardı. Aslında "süzme" adı bu işlemden geliyor olsa gerek.
Ben bu çorbanın tadını beğeniyor olamamın yanısıra herşeyin yıkanıp paldır küldür tencereye atılabilir olması tarfına da bayılıyorum. Malzemeleri yıka, iri-yamuk farketmez at tencereye pişince biraz bekle ve blender yap bitsin, eh daha ne olsun..

Yapılışı:
Kırmızı mercimeği ayıklayıp yıkayın ve su ekleyerek ocağa koyun. Kaynamaya başlayınce sebzeleri yıkayıp doğrayarak içine atın. Çok iri doğrarsanız blender yaparken zorlanabilirsiniz. Suyunu kıvamına göre ayarlayın. Piştiği zaman baharatlarını atın ocaktan indirin ve soğumaya bırakın. Blender işlemini tamamladıktan sonra tereyağını bir tavada eritin nane ile yakarak çorbaya dökün. Serviste nane ve kırmızı pul biber ile servis yapın.
Ortalama pişirme süresi: 40 dk
Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder