8 Eylül 2010 Çarşamba

Tarçınlı Pilav

Malzemeler
2 su bardağı basmati pirinci
3 su bardağı soğuk su
Tereyağı
Tuz
2 parça kabuk tarçın
1 büyük domates








Bilirsiniz tane tane olmadımı pilav hiç tadı çıkmaz, bide tam kararında olacak suyu ne lapa, ne diri. Kulllandığım pirinç bana bu konuşarda çok yardım ediyor çok su koyarsam suyu sevdiği için lapa olmuyor. Az kavursamda tane tene oluyor. Yalnız herkezin tercihi de olmaya bilir. Ben Basmati pirincini sağolsun Hakkari de mecburi öğretmenlik görevini yapan Zehra arkadaşım sayesinde tanıdım. Çok da sevdim kokusu lezzeti harika, tam damak zevkime uyuyor. İkram ettiğim misafirlerimde beğeniyorlar. Alışık olduğunuz pirinçten biraz farklı sadece, ama değişik tatlara açıksanız belki sizde benim gibi vazgeçilmez olarak değerlendirip mutfağınızda özel yer açacaksınız bu basmati pirincine.

Yapılışı
Tereyağında pirinç yeteri kadar kavurun. Suyu pirincin üzerine dökdükten sonra altını iyice kısın. Tuzunu atın, ikiye kırarak kabuk tarçınları pilavın üzerine serpin. Domatesleri iri dilimler halinde yerleştirip demlenmeye bırakın.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder