15 Eylül 2010 Çarşamba

Patlıcan Biber Soslu Makarna

Malzemeler:
1 Patlıcan
2-3 Minik Acı Kırmızı Biber
1 Yeşil
Sivri Biber
1 Sarı Dolmalık Biber
1 Orta Boy Domates
4-5 Diş Sarmısak
1 Orta Boy Soğan
Tereyağ-Sıvıyağ
Tuz-Zencefil-Pul biber-Nane-Köri-Kırmızı Beyaz Yeşil Top Biber, Maydanoz

Makarna seven herkesin sos tarifleri vardır. Bende sevdiğim makarna soslarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Ayrıca çok makarna seven bir arkadaşım var. Onun da katkılarıyla makarna tarifleri diğerlerine göre sayıca önde gidebilir.
İlk tarif arkadaşımdan, yerken ben bitmesini istemedim biber ve patlıcan bu kadar mı yakışır makarnaya...
Bir detayı öncelikle belirteyim makarna seçimi çok önemli her sosa her makarnayı yakıştırmıyorum. Yeni bir makarna çeşidi kullandım bu sos için, sert buğday unu yazıyor üzerinde. Bazı yörelerin mantı hamuru gibi sıkı bir hamuru var. Büyük marketlerden bulacağınızı tahmin ediyorum. Ayrıca biberlerin çeşitliliği ve baharatlar patlıcanla harika uyum sağlamıştı. Biberlerin çeşitliliği lezzeti harikaydı.
Baharat konusu benim için önemli yemeğe lezzetini veren detaylar burada saklı.
Sizinle top biber öğütücümün resminide paylaşıyorum. Bu karışım top kırmızı-yeşil-beyaz biberden oluşuyor. Ayrıca karabiberi de top olarak kullanıyorum. Hatta tuz içinde bu öğütücü makinelerden aldım içinde deniz tuzu ile birlikte satıyorlar. Anneme Sivas'tan gelirken iri tuz sipariş ettim. Bitince onu kullanacağım. Sofrada eğlenceli ve lezzetli oluyor bu tuz. Size de tavsiye ederim

Yapılışı:
Soğanı fındık dişi doğrayıp sarmısak ile beraber tereyağ-sıvıyağ karışımında kavurun. Küp küp doğranmış tuzla acısı alınmış patlıcanı sonra da zevkinize göre doğradığınız biberleri ekleyin ve kavurmaya devam edin. Küp doğranmış domatesleri de katarak sebzelerin belli bir kıvamda pişmesini sağlayın. Üzerine baharatları ve maydonozu ekleyip 1-2 dk daha pişirin. Diğer tarafta hazırladığınız makarna ile harmanlayıp servis yapın.
Ortalama Pişirme Süresi 30dk
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder