5 Eylül 2010 Pazar

Tarçınlı İrmik Helvası

Malzemeler:
2 su bardağı irmik
1,5 bardak su
1,5 bardak süt
2 bardak şeker
2-3 kaşık tereyağ
2 kaşık ayçiçek yağı
tarçın
kuş üzümü
badem






Merhaba

Kolay ama bir o kadar keyifli bulurum irmik helvasını... Özel gecelerde aranızda un helvası yapacak bir yetenek yoksa irmik helvası tercih edilebilir. Un helvasını kavurabilenler bir önceki nesilde daha kolay bulunuyormuş sanırım. Bu yönden kendimi şanslı addediyorum, yengem sayesinde doya doya yedim. Allah uzun yıllar da eksik etmesin, ellerine sağlık yengeciğim..
Daha az zaman aldığı için bende irmik helvasını tercih edenlerdenim, ama ilk fırsatta yapıp yengemin çocukluğumda doya doya yediğim tarifini sizlerle paylaşmak isterim.

Geçenlerde bana oturmaya gelen arkadaşlarım elleri boş gelmemiş ve irmik helvası da getirmişler. Bende bu tarifi ilk misafirim geldiğinde kendim de yaparak ikram ettim, yiyenler çok beğendi. Yapıp getiren arkadaşım Saliha helvayı çok şık minik toplar olarak sunmuş servise bayıldım.. hep sıkıntıdır ikramda çok oldu az oldu mevzusu küçük toplar bu işi kolaylaştırıyor. Tabağa uygun yerleştirilmiş 3 top tam kıvam az orta ve çok yemek isteyenlere... marketlerde satılan plastik dondurma kaşığı ile hazırladım bu topları, minik reçel kaseleri de aynı işi görebilir düşüncesindeyim
Ayrıca badem yerine ceviz de kullanabilirsiniz bence çok yakışır, yada badem ve ceviz koymadan sadece kuş üzümü-tarçın ile de yenebilir.
Bu arada sunumu yapan tatlı yiğenim Ayşegül'e konu mankenliği için teşekkür edip yanaklarından öpüyorum.. :)

Yapılışı: Süt, su ve şeker bir sürahide karıştırılır ki şeker biraz bunun içinde erisin, Tereyağ ve sıvıyağ karışımında irmik çok harlı olmayan ateşte sabır ile kavrulur. Çok fazla kararmışını annem sevmiyor, tadı yanığa dönüyormuş, ben esmeri tercih ediyorum, artık zevkinize kalmış... Yeterince kavurunca şekerli su-süt karışımını yavaşça irmiğe ekleyin, buharına dikkat... Pilav demler gibi çok kısık ateşte demlendirip tam çekmeden altını kapatın. Zira birazda kendi kendine çeksin, annem şerbetini soğuk koyuyor ben ise kaynamış olarak koyup direk altını kapatıyorum, sıcağı ile çekiyor... Altını kapattıktan sonra demlenmede sıcak iken kuş üzümü, badem ve toz tarçın ekleyin. Ortasına 2 top sade dondurma ile yaz gecelerinde harika bir servis olacaktır.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder